Programı Hazırlayan Danışmanı Proje Başlığı Yılı
Uzaktan Eğitim  Muhammed CİBELİK  Doç. Dr. İsmail Rakıp KARAŞ  MOBİL CİHAZLARDA SENSÖRLER İLE KONTROLÜ SAĞLANAN ÜÇ BOYUTLU OYUN GELİŞTİRİLMESİ  2015 

 

ÖZET:

1948 yılında “Cathode-Ray Tube Eğlence Cihazı” (Amusement Device) adlı bir cihaz ile başlayan dijital oyun dünyası bugün büyük bir hızla büyümeye devam etmektedir. Türkiye’de oyun sektörünün büyüklüğü 250 milyon dolar iken, dünyada bu rakam 75 milyar dolar civarındadır. Bu piyasadaki mobil oyun sayısının da bir hayli fazla olduğunu unutmamak gerekir. Oyun piyasasının gelişmesiyle bilgisayarlar ve mobil cihazlar güçlenmektedir. Bilgisayar ve mobil cihazların işlem yeteneği arttıkça oyunlar daha iyi bir hal almaktadır. Gelinen noktada mobil cihazlar bir bilgisayarla yarışır düzeydedir. Gerek işlem gücü, gerekse grafik işlemleriyle olsun bir bilgisayarı aratmayacak düzeydedirler. Taşınabilirliğinin yanı sıra, dokunmatik ekranı, sensörleri, gps özelliğiyle masaüstü bilgisayarları geride bıraktığı söylenebilir. Yapılan araştırmada, mobil oyunlarda kullanılan eğim ve ivme sensörlerinin kullanıcı üzerindeki pozitif etkisi görülmektedir. Türkiye’de bu alanda yapılan akademikçalışmaların sayısı maalesef ki oldukça azdır. Bu projede; UNITY 3D oyun motoruyla yapılan üç boyutlu bir oyunda, ana karakter sensörler yardımı ile kontrol edilecektir.