Programı Hazırlayan Danışmanı Proje Başlığı Yılı
%30İng-II.Öğretim  Aytaç Yanık  Yrd. Doç. Dr. İsmail KURNAZ  BASKETBOL SERBEST ATIŞI GERÇEKLEŞTİREN UYGULAMA  2015 

 

ÖZET:

Bu çalışmada bir basketbol oyunun gerçek oyun seviyesine göre tasarlanan “Faul” serbest atışının, bilgisayar oyunlarındaki fizik kurallarını amaçlayarak atış hareketlerinin nasıl gerçekleştirildiği, hangi aşamalardan geçtiği, kullanılan programlama dilleri ile ilgili yapılan script kodlamaları ve 3D object çizim arabirim programı olan “Blender” üzerinde yapılış teknikleri çerçevesindeki tüm bilgileri verilmektedir. Bölüm 1 ‘de uygulamanın amacı, nasıl bir süreç izlenerek basketbol serbest atışının yaptırtıldığı ve karakter çizim aşamaları için ne gibi yollar izlenildiğinden söz edilmektedir. Bölüm 2 ‘de anlatılanlar ise, tüm bu bilgisayar oyunun ortaya çıkarılması için kullanılan teknolojilerden, fizik kurallarının oluşturulması için yararlanılan programlama dillerinin kendine özgü tekniklerinden ve bu çalışma ile nasıl ilişkilendirildiğinden bahsedilmektedir. Bölüm 3’de, oyunun ortaya çıkarılmadan önce benzer oyun tasarım çalışmaları üzerinde araştırılma yapılması, literatür taraması ve tüm bu yöntemler ışığında bilgiler toplanarak, bu uygulama içersinde elde edilen bilgilerin nasıl kullanıldıkları hakkında açıklamalardan söz edilmektedir. Bölüm 4, basketbol serbest atışının başlangıç aşaması, atış hareketinin gerçek basket oyunlarında ki gibi uygun özelliklere nasıl getirildiği, karakter çizim yöntemleri ve oyunun nasıl sonlandığına dair tüm aşmalar hakkında bilgiler sunulmaktadır. Bölüm 5’de ise Basketbol Serbest Atış Uygulaması oyunu için Sonuç ve Değerlendirme içeriklerini kapsamaktadır. Ayrıca Ekler kısmında da bu çalışma içersinde tasarlanan “Python” programlama dili ile yazılan script kodları ve ne amaçla kullanıldıklarını gösteren açıklama satırlarıyla birlikte tüm kodlar yer almaktadır.