Etkinlik: Üniversitemizde 3. Uluslararası Raylı Sistemler Mühendisliği Sempozyumu Gerçekleştirildi
Şuanda 'Güncel Olmayan' bir duyuruyu incelemektesiniz.
Konuyla ilgili güncel duyurular için anasayfadaki duyuruları kontrol ediniz.

Ekleyen: Dekanlık

Eklenme Zamanı: 17.10.2016 / 11:53:45

Okunma Sayısı: 968

Üniversitemizde 3. Uluslararası Raylı Sistemler Mühendisliği Sempozyumu

Ülkemizde ilk Raylı Sistemler Mühendisliği Bölümü’nü açan Üniversitemizde, üçüncüsü düzenlenen Uluslararası Raylı Sistemler Mühendisliği Sempozyumu açılış programı ile başladı.

Üniversitemiz 15 Temmuz Şehitler Konferans Salonu’nda gerçekleşen Sempozyumun açılışına Karabük Valisi Mehmet Aktaş, Rektör Prof. Dr. Refik Polat, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü İsa Apaydın, İl Emniyet Müdürü Dr. Serhat Tezsever, Ortadoğu Sanayi ve Ticaret Merkezi (OSTİM) Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Aydın, Kardemir A.Ş. Genel Müdürü Mesut Uğur Yılmaz ile sektör temsilcileri, akademisyenler, öğrenciler ve basın mensupları katıldı.

Sempozyumun açılışında Fethi Toker Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Müzik Bölümü öğrencileri tarafından müzik dinletisi gerçekleştirildi.

REKTÖRÜMÜZ PROF. DR. POLAT: Raylı sistemler alanında 25 milyar dolar yatırım planlanıyor

Sempozyumun açış konuşmasını yapan Rektörümüz Prof. Dr. Refik Polat, konuşmasında 2023 yılı hedeflerine bakıldığında raylı sistemler alanında 25 milyar dolar gibi büyük bir yatırım yapılmasının planlandığını söyledi.

Ülke genelinde raylı sistemler konusunun yıllardır ihmal edilen bir konu olduğunu söyleyen Rektör Pror. Dr. Polat, 2003 yılından itibaren bu alanda yatırımların artarak sürdüğünü açıkladı.

Rektörümüz Prof. Dr. Refik Polat konuşmasını şu sözlerle sürdürdü: “Karabük’ün raylı sistemler alanında iki açıdan büyük önemi bulunmaktadır. Birincisi tek ray üreticisi olan Kardemir A.Ş’nin bu şehirde yer alması ve ikincisi de ilk ve tek Raylı Sistemler Mühendisliği Bölümü’nün Karabük Üniversitesi’nin bünyesinde olmasıdır. Bu bizlere büyük bir onur vermektedir. Bizler raylı sistemler konusunda kararlar burada alınsın, burada görüşmeler yapılsın, Türkiye’nin kalbi burada atsın istiyoruz. Sektörün ihtiyaç duyduğu en iyi uzmanlar burada yetişsin, biz sunalım istiyoruz.”

Rektör Prof. Dr. Polat, mezun öğrencilerin istihdam edilmesi konusunda sektör temsilcilerine de seslenerek bu konuya biraz daha duyarlı yaklaşmalarını istedi. Prof. Dr. Polat, üniversite sanayi işbirliğinde parmakla gösterilen bir konumda olmak için özel sektörle ilişkilerin süreceğini de belirterek ülkemizin ve sektörün raylı sistemler konusundaki sorunlarının ve geleceğe dönük vizyonların paylaşılacağı sempozyumun başarılı geçmesini diledi.

OSTİM Y.K. BAŞKANI AYDIN: Türkiye’nin raylı sistemler alanında açığını kapatacak yapı Karabük’te

Sempozyumun açılış programında konuşan OSTİM OSB Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Aydın da Sempozyumun katkı sağlamasını dileyerek şunları söyledi: “Ülkemizin ihtiyaç duyduğu hafif raylı sistem, metro aracı, trenler, vagonlar, hızlı treni kendi ülkemizde kendi imkanlarımızla kendi insanımızla neden yapamıyoruz? Son yıllarda özelikle Ulaştırma Bakanlığımız devlet demir yollarımız kamu kurumlarımız çaba gösteriyorlar bunu da memnuniyetle takip ediyoruz. Bu toplantı çok kıymetli bir toplantı, ben bu kalabalık ve nitelikli kitleyi gördükten sonra artık yarın sabahtan itibaren işleri bu sektörde daha iyi bir motivasyonla yapacağımız inancındayım. Türkiye’nin açığını kapatacak bu yapıyı Karabük’te oluşturduğunuz için teşekkür ediyorum.”

TCDD GENEL MÜDÜRÜ APAYDIN: 2003 yılı demiryolları için milat oldu

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürü ve Anadolu Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi Yönetim Kurulu Başkanı İsa Apaydın da konuşmasında Sempozyumda bulunmaktan büyük onur duyduğunu dile getirerek şunları kaydetti: “Bu Sempozyumda raylı sistemlerde yerlileşme ve millileşme konusunun yer alıyor olması aslında demiryolu sektöründe kat ettiğimiz aşamanın bir göstergesidir. Ülkemizde kara yolu ulaşımına ağırlık verilmesi nedeniyle demiryolları yarım asrı aşan süre ihmale uğramıştır. Umutların tükendiği sanılan bir dönemde 2003 yılı demiryolları için bir milat oldu. Demiryolu sektörü devlet politikası haline geldi. 2003 yılından bugüne kadar 50 milyar TL yatırım yapıldı. Hatlar yenilendi ve şimdi yenilenen hatları elektrikli ve sinyalli hale getiriyoruz. Bu kapsamda Karabük şehrimizden geçen 75 yıllık Ankara – Zonguldak demiryolunu yenileyerek sinyalli hale getirdik. Devlet Demiryolları olarak bu güne kadar ilk konumuz arasında demiryolu endüstrisinin oluşumu ve geliştirilmesi geliyor. İleri teknoloji gerektiren demiryolu araç ve gereçlerinin ülkemizde yönetilmesine yönelik önemli adımlar atıldı. Mevcut hatların yenilenmesi, yeni hatların inşası, araçların modernizasyonunun yanı sıra bir yandan da insan kaynağına yatırım yapıyoruz. Yüksek bilgi ve beceriye sahip nitelikli insan gücünün elde edilmesi için çalışıyoruz. Nitelikli iş gücüne yönelik eğitim istihdam ve sertifikasyon programlarında üzerimize düşen ne varsa yaptığımıza inanıyoruz, aynı duyarlılığı sektördeki diğer paydaşlarımızdan da bekliyoruz.”

KARDEMİR A.Ş GENEL MÜDÜRÜ YILMAZ: Karabük Üniversitesi Raylı Sistemler Alanındaki Eksikliği Gördü

Açılış programının son konuşmacısı Kardemir A.Ş. Genel Müdürü Mesut Uğur Yılmaz oldu. Yılmaz konuşmasının başında Karabük Üniversitesi’nin sahip olduğu özellikleriyle, bünyesinde bulundurduğu enstitü, fakülte ve bölümleriyle ülkemizin ihtiyaçları ve hedefleriyle örtüşen bir büyüme stratejisi benimsediğini söyledi.

Yılmaz sözlerine şöyle devam etti: “Düşünün ki bir tarafta Marmaray gibi asrın projesi olarak nitelendirilebilecek bir raylı sistem projesi hayata geçmiş diğer taraftan Avrupa’yı Türkiye üzerinden Kafkasya ve Ortadoğu’ya bağlayacak Kars – Tiflis – Bakü demiryolu projesi tamamlanma aşamasına gelmiş. Birçoğumuz için hayal olan hızlı trenler Ankara – Eskişehir hattında iki yüz elli kilometre hızla gidiyor. Demiryolları adeta yıllar sonra bir devlet politikası olarak yeniden ihya ediliyor ve böylesi bir süreçte demir çeliğin doğduğu kent Karabük’te 2007 yılında ray üretilmeye başlanıyor. Devletin üst yönetimi bu üretime büyük önem veriyor. Ülkemizi yönetenler hedefi belirlemiş, raylı sistemler bir devlet politikası olmuş sanayici buna yönelik yatırımlarını yapmış ve yapmaya devam ediyor ama bir şey eksikti o da bilimsel destekti. İşte Karabük Üniversitesi bu alandaki eksikliği görmüş ve ülkemizin ilk Raylı Sistemler Mühendisliği Bölümü’nü Karabük’e kazandırmış. Bu yıl ilk mezunlarını veren bu bölüm bu yıl 3’üncü kez önemli bir sempozyumda bizleri bir araya getiriyor.”

Hicaz Demiryolu Sergisi açıldı

Açılış konuşmalarının ardından Teknoloji Fakültesi Fuaye Alanı’nda 3. Uluslararası Raylı Sistemler Mühendisliği Sampozyumu kapsamında 1900’den Bugüne Hicaz Demiryolu Fotoğraf Sergisi’nin açılışı da gerçekleştirildi.

Fotoğraflar İçin Tıklayınız..!


© Fakülte Web Komisyonu