KARABÜK ÜNİVERSİTESİ
   
Şifremi Unuttum?
 
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
 
Doç. Dr. Bülent ÖZDALYAN
Adres Karabük Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Balıklar Kayası Mevkii 78050 KARABÜK
Oda No M140
 
Telefon (370) 433 20 21 (Dahili: 1050)
Faks (370) 433 32 90
 
E-posta bozdalyan@karabuk.edu.tr
 
Çalışma Alanları Otomotiv, Fren sistemleri, Süspansiyon sistemleri, Taşıt teknolojileri, Taşıt Tasarımı, Elektrikli taşıtlar, Alternatif yakıtlar, Motor performansı, Emisyonlar
   
Ünvan ve Görevler
  1. Teknik Öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı, 1988-1993.
 
  1. Yurtdışında Araştırma Görevlisi, Zonguldak Karaelmas Üniveristesi, Karabük Teknik Eğitim Fakültesi, Otomotiv Anabilim Dalı, 1993-2000.
  2. Yrd. Doç. Dr., Zonguldak Karaelmas Üniversitesi/Karabük Teknik Eğitim Fakültesi/Mekina Eğitimi Bölümü/Otomotiv Eğitimi Anabilim Dalı, 2000-2007.
  3. Yardımcı Doçent, Karabük Üniversitesi/Teknik Eğitim Fakültesi/Mekine Eğitimi Bölümü/Otomotiv Eğitimi Anabilim Dalı, 2007-2012.
  4. Doçent Doktor, Karabük Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü, 2012-....
İdari Görevler
  1. Anabilim Dalı Başkanlığı, Z. Karaelmas Ü. Karabük T.E.F. Otomotiv ABD, 2002-2007.
 
  1. Otomotiv Anabilim Dalı Başkanlığı, Karabük Ü. Teknik Eğitim Fakültesi, 2007-2013.
  2. Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Bölümü Başkanlığı, Karabük Ü. T. E. F., 2011-2013.
Eğitim Lisans Makina Eğitimi Bölümü/Otomotiv, Gazi Üniversitesi,1988.
  Yüksek Lisans Otomotiv Mühendisliği, Coventry University, İngiltere, 1995.
  Doktora Otomotiv Mühendisliği, Coventry University, İngiltere, 1999.
 
Tezler Yüksek Lisans Kentsel Çevre İçin Gelecekte Kullanılacak Yakıtlar, Mike EVATT, Yüksek Lisans Tezi, Coventry Üniversitesi, 1995, İngiltere.
  Doktora Lastik, Süspansiyon ve ABS Fren Sistemlerinin Bir Araç Üzerinde Simülasyonunun Yapılması, Mike V. BLUNDELL, Doktora Tezi, Coventry Üniversitesi, 1999, İngiltere.
 
Yayınlar  
  Kitap ve Kitap Bölümleri
 
  1. Editör: Daniela Siano, Kitap Adı:Fuel Injection, Bölüm Adı: Gasoline Direct Injection, Bölüm Yazarı: M. Bahattin Çelik and Bülent Özdalyan. Publisher: Intech., August 2010.( ISBN 978-953-307-116-9), www.intechopen.com/books/show/title/fuel-injection
  SCI, SCIE, SSCI Kapsamındaki Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanmış Makaleler
 
  1. Doğan O., Çelik M. B., Özdalyan B. “The Effect of Tire Derived Fuel/Diesel Fuel Blends Utilization on Diesel Engine Performance and Emissions”, FUEL, Vol:95, pp: 340-346, May 2012.

  2. Ozdalyan B., "The Effect Using n-Butanol-Diesel Fuel Blends at Different Injection Pressures on the Performance and Emissions of Diesel Engines”. Energy Education Science and Technology Part A: Energy Science and Research, Volume (issues) 28(2): 1107-1116, January 2012.
  3. Koşar M., Ozdalyan B., Çelik M. B., “The Usage of Hydrogen for Improving Emissions and Fuel Consumption in a Small Gasoline Engine”, Isı Bilimi ve Tekniği Dergisi, Cilt: 31, No: 2, pp: 101-108, 2011.

  4. Çelik M. B., Ozdalyan B., Alkan F. "The Use of Pure Methanol as Fuel at High Compression Ratio in a Single Cylinder Gasoline Engine". FUEL, Vol:90, No: 4, pp: 1591-1598, 2010.

  5. Ozdalyan B., Dogan O. "The Effect of a Semi Electro-Mechanical Engine Valve on Performance and Emissions in a Single Cylinder SI Engine". Journal of Zhejiang University SCIENCE A, Vol:11, No:2, pp: 106-114, February 2010.

  6. Ozdalyan B., "Development of a Slip Control Anti-lock Braking System Model". International Journal of Automotive Technolog, Vol: 9, No: 1, pp: 71-80, 2008.

  Diğer Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanmış Makaleler
 
  1. Doğan, O., Özdalyan B., Dörtbölük C., Candan Ş., Candan E., “Atık Taşıt Tekerleğinden Türetilen Yakıtın Dizel Motor Performansına ve Emisyonlara Etkisi”, 5th International Advanced Technologies Symposium, May 13-15, 2009, pp: 149-153, Karabük.
  2. Sönmez İ., Özdalyan B., “Dizel motorlarına ilave oksijen verilmesinin motor performansı ve egzoz emisyonlarına etkisi”, 16-17 Kasım 2006, 9. Uluslar Arası Yanma Sempozyumu, Kırıkkale Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, pp: 264-272, Kırıkkale.
  3. Aktaş A,. Çelik M. B., Özdalyan B., “Benzin Motorlu Taşıtlarda Sürüş Koşullarının Egzoz Emisyonlarına Etkisi”, 8-9 Eylül 2004, 8. Uluslar Arası Yanma Sempozyumu, Gazi Üniversitesi, pp: 242-251, Ankara.
  4. Blundell M.V., Ozdalyan B. & Ashman P.B. “Using the ADAMS software to simulate antilock braking systems”, February 1998, Proc. Seventeenth IASTED International Conference - Modelling, Identification and Control (MIC ‘98), ISBN 0-88986-248-6, pp 300-302, Grindelwald.
  5. Akbaba M. C., Ozdalyan B. & Blundell M. V., “Comparison of safety belt and an alternative device for passenger safety in a crash”, 26-28 Ekim 1998, Safety on Roads: an International Conference (SORIC'98), pp: 6-11, Bahrain.
  6. Ozdalyan B., Akbaba M. & Blundell M. V., “ABS modelling in ADAMS for safety purposes”, 26-28 Ekim 1998, Safety on Roads: an International Conference (SORIC'98), pp: 1-5, Bahrain.
  7. Ozdalyan B., Blundell M. V. & Phillips B., “Comparison of Suspension rig measurements with computer simulation”, 30/9-2/10-1998, International Conference on Simulation '98 (IEE), pp. 133-139, UK.
  8. Ozdalyan B., Blundell M., “Anti-Lock Braking System Simulation and Modelling in ADAMS”, 30/9-2/10-1998, International Conference on Simulation '98 (IEE), pp. 140-144, UK.
  Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanmış Makaleler
 
  1. Özer S., Özdalyan B., “Sıkıştırma ile Ateşlemeli Bir Motorda İzobütanol-Dizel Yakıtı Karışımlarının Kullanılmasının Egzoz Emisyonu ve Motor Performansına Etkileri”, Fırat Üniversitesi, Journal of Engineering, 25(2), 85-91, 2013.
  2. Özdalyan B., Taşlıyol M., “The Electromechanical Control of Valve Timing at Different Supply Voltages”, International Journal of Automotive Engineering and Technologies (IJAET), 2(4), 118-129, 2013.
  3. Özer S, Vural E., Özdalyan B., “Dizel Motorlarında Kanola Yağı Metil Esteri – Dizel Yakıtı Karışımlarının Motor Performansına ve Egzoz Emisyonlarına Etkileri”, Taşıt Teknolojileri Elektronik Dergisi, 3(1), 9-18, 2011.
  4. Özdalyan B., Özer S., “The Effects of Using 2-Butanol-Diesel Fuel Mixture on a Compression Ignition Engine at Different Injector Spraying Pressures”, Teknoloji, 14(1), 23-31, 2011.
  5. Taşlıyol M, Doğan O., Özdalyan B. ve Büyükgüçlü M.A., “Değişken Supap Zamanlamasının Elektro-Mekanik Olarak Denetimi”, Taşıt Teknolojileri Elektronik Dergisi, 3(2), 7-13, 2011.
  6. Çelik, M.B., Bayır, R., Özdalyan, B., “Bilgisayar Destekli Motor Test Standının Tasarımı Ve İmalatı”, Teknoloji, 10(2), 131-141, 2007.
  7. Çelik M. B., Aktaş A., Özdalyan B., “Gerçek Yol Şartlarında LPG ve Benzinle Çalışan İki Taşıtın Emisyon Bakımından Karşılaştırılması", Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 11(1), 45-54, 2006.
  8. Sezer K., Özdalyan B., Çelik M. B., “Karbüratörlü Motora Karışım İçerisine Saf Oksijen İlave Edilmesinin Motor Karakteristiğine Etkisi”, Teknoloji, 8(2), 139-145, 2005, Karabük.
  9. Sezer K., Özdalyan B., Aktaş A., “Karbüratörlü Motora Karışım İçerisine Saf Oksijen İlave Edilmesinin Egzoz Emisyonlarına Etkisi”, Teknoloji, 8(1), 71-79, 2005, Karabük.
  10. Özdalyan B., “Analysis Of Rear Suspension Geometry With Computer Simulation”, Nisan 2002, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 15(2), 541-552, Ankara.
  11. Çelik M. B., Özdalyan B., Kadı İ., Borat O., “Günün Saatlerine Göre Karabük’te Hava Kirliliği”, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 15(1), 181-189, 2002, Ankara.
  12. Ozdalyan B., “Bilgisayar Benzeşimi İle Ön Süspansiyon Geometrisinin Analizi”, Temmuz-Aralık-2001, Teknoloji, Yıl:4, Sayı: 3-4, 1-8, Karabük.
  13. Özdalyan B., Çelik M. B., İ. Kadı, “Karabük’te Hava Kirliliği ve Çözüm Önerileri”, Temmuz-Aralık-2001, Teknoloji, Yıl:4, Sayı: 3-4, 51-56, Karabük.
  Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulmuş Bildiriler
 
  1. Doğan, O., Özdalyan, B., Bayır, R., “İçten Yanmalı Motorlarda Emme Supabının Elektro-Mekanik Denetimi” Otomatik Kontrol Türk Milli Komitesi Otomatik Kontrol Ulusal Toplantısı-TOK’06, 6-8 Kasım 2006, pp: 1-6, TOBB ETÜ, Ankara.
  2. Özdalyan B., Dizdar E. N., “Otobüs Koltuk Tasarımında İyileştirmeler”, 4-6 Temmuz 2001, Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği XXII. Ulusal Kongresi, Gazi Üni. Müh.-Mim. Fak., Sayfa 82, Ankara.
  3. Balcı M., Çelikten İ., Özdalyan B., Çelik B., “Karabük İlindeki Motorlu Taşıt Sayıları, Emisyonları ve Trafik”, Trafik ve Yol Güvenliği Kongresi, G.Ü. Müh. Mim. Fak. Kongre Merkezi, 25-27 Nisan 2001, Ankara.
Projeler
  1. Karabük Hava Kirliliği Araştırması, DPT Projesi, Proje No: 98K12170, Proje süresi: 3 Yıl (1998-2000), 2000, (Proje Araştırmacısı).
  2. Otomotivlerde ve Rüzgâr Enerjisi için Sabit Mıknatıslı Alternatör Üretimi, TC Sanayi ve Ticaret Bakanlığı (SAN-TEZ projesi), Proje Kodu: 00290.STZ.2008–2, Süre:30 Ay, Başlama Tarihi: 01.03.2009, Proje Çalışanı, devam ediyor.
  3. Zeki Denetimli İçten Yanmalı Motor Test Sisteminin Üretimi, TC Sanayi ve Ticaret Bakanlığı (SAN-TEZ projesi), Proje No: 00516.STZ.2009-2, Proje Bütçesi: 197000 TL, Proje süresi: 3 Yıl (01.12.2009-01.12.2012), (Proje Çalışanı).
  4. Karabük Hava Kirlilik Haritası, DPT Projesi Çalışanı, Proje No: 98K 123170.
  5. Bilgisayar Destekli Motor Test Standı, ZKÜ Rektörlüğü Bilimsel Araştırma Projesi, Proje No: 2003-38-02-02, Proje Bütçesi:18000 TL, Proje süresi: 3 Yıl (01/08/2003 - 01/08/2006), 2006, (Proje Çalışanı).
  6. İçten Yanmalı Bir Motorda Elektro-Mekanik Valf Uygulaması, DPT Projesi, Proje No: 2005K121110, Proje Bütçesi:20000 TL, Proje süresi: 2 Yıl (01/01/2005-01/01/2007), 2007, (Proje Yürütücüsü).
  7. 6x2 ve 8x2 Ağır Vasıtalarda Manevra Kabiliyeti Kazandırılmış İlave Dingil Tasarımı, Testi ve İmali Projesi. 3120747 Numaralı TEYDEB projesi izleyicisi.
  8. Semi-Treyler için 3x9 Ton Komple Havalı Süspansiyon-Dingil Sistemi Tasarımı ve İmali, 3080030 Numaralı TEYDEB projesi izleyicisi.
  9. Pürüzlü Yollarda Süspansiyon Dinamiğinin ABS Fren Sisteminin Performansına Etkilerinin Analizi, TÜBİTAK Projesi Proje No: 107M188, Projesi Çalışanı.
  10. İki Zamanlı Motorların Egzoz Emisyonlarının Azaltılmasına Yönelik Bir Tasarım Değişikliği, TÜBİTAK Projesi Proje No: 113M788, Projesi Yürütücüsü.
  11. İçten Yanmalı Motorlarda Uygulanan Kaplamaların Motor Performansı Ve Egzoz Emisyon Parametrelerinin Deneysel Olarak Araştırılması, Karabük Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi Yürütücüsü.
Ödül ve Destekler
  1. TÜBİTAK Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Programı, Yayın Teşvik Ödülleri (2008, 2011 ve 2012), (UBYT).
Verilen Dersler
  1. İleri Simülasyon Teknikleri (YL).
  2. Çoklu Mekanik Sistemlerin Analizi (YL).
  3. Bilgisayar Destekli Taşıt Tasarımı.
  4. Vehicle Body Design.
  5. Vehicle Dynamics.
  6. Computer Aided Engine Design.
  7. Introduction to Automotive Engineering.
  8. Motor Teknolojileri.
  9. Taşıt Tasarımı.
  10. Otomotiv Bilgisayar Uygulamaları.
  11. Motor Tasarımı.
  12. Taşıt Teknolojisi.
  13. Taşıt Mekaniği.
  14. Temel Motor Teknolojisi.
Tez Danışmanlıkları Yüksek Lisans
 
  1. Karaoğlu A., "Mikrodenetleyici Denetimli ABS Test Düzeneğinin Gerçekleştirilmesi", Karabük Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014, Thesis Number: …
  2. Ersöz Y., “Karşıt Pistonlu Benzinli Bir Motorun Tasarımı, İmalatı Ve Çalıştırılması”, Karabük Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012, Tez Numarası: 316309.
  3. Taşlıyol M., “Elektro – Mekanik Denetimli Supap Sisteminde Değişken Supap Zamanlaması”, Karabük Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011, Tez Numarası: 284282.
  4. Özer S., “Bütanol Kullanımının Dizel Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkilerinin Deneysel Olarak Araştırılması”, Karabük Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010, Tez Numarası: 266019.
  5. Karabaş K., “Buji Ateşlemeli Bir Motorda Isı Dağılımının İncelenmesi”, Karabük Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009, Tez Numarası: 246541.
  6. Vural E., “Küçük Hacimli Bir Dizel Motorunda Değişik Avanslardaki Püskürtmenin Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkisinin Deneysel Analizi”, Karabük Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009, Tez Numarası: 246539.
  7. Yiğit A., “Dizel Motorlarda Kanola Yağı Metil Esteri Kullanımının Performans ve Emisyonlara Etkileri”, Karabük Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009, Tez Numarası: 246559.
  8. Utku S., “Biyodizel ve Motorin Karışımlarının Yakıt Kalitesi Özelliklerinin İyileştirilmesi”, Karabük Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009, Tez Numarası: 237711.
  9. Armağan M., “Ulaşım Sektöründe CATIA Uygulamaları”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007, Tez Numarası: 200472.
  10. Sönmez İ., “Dizel Motorlarına İlave Oksijen Verilmesinin Motor Performansı Ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006, Tez Numarası: 183343.
  11. Doğan O., “İçten Yanmalı Bir Motorda Elektro-Mekanik Supap Uygulaması”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006, Tez Numarası: 183388.
  12. Sezer K., “Klasik Motorlara Saf Oksijen Verilmesinin İrdelenmesi”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2004, Tez Numarası: 154412.
  13. Esen H., “Buji İle Ateşlemeli Motorlar İçin Uzaktan Eğitim Mültimedya Ortam Tasarımı”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2003, Tez Numarası: 139993.
  Doktora
 
  1. Vural E. “İçten Yanmalı Motorlarda Uygulanan Kaplamaların Termal Özelliklerinin Motor Performansı Ve Egzoz Emisyon Parametreleri Üzerine Etkisi”, Karabük Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, (2010 – devam ediyor).
  2. Kaya G. “2 Zamanlı Ters-Doğru Akışlı Buji ile Ateşlemeli Bir Motorun Tasarımı, İmali ve Performans Testleri” Karabük Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, (2010 – devam ediyor).
 

Diplomaeki

KBÜ Diploma Eki Etiketi

SAYFAYA GiT

KBUakts

KBÜ AKTS Bilgi Paketi

SAYFAYA GiT

UBYSotomasyon

KBÜ Öğrenci Otomasyon Sistemi

SAYFAYA GiT