Görev Tanımları
Görev, Yetki ve Sorumlulukları
  • 2547  sayılı  Akademik  Personel  kanununun  ilgili  akademik  teşkilat  yasasında  belirtilen  görevleri yapmak, 
  • Bölüm kurullarına başkanlık eder.Fakülte Kuruluna üyelik yapmak. Bölümün ihtiyaçlarını Makama yazılı olarak rapor eder.
  • Makam ile bölüm arasındaki her türlü yazışmanın sağlıklı bir şekilde yapılmasını sağlar. Bölüme bağlı Anabilim dalları arasında eşgüdümü sağlar.
  • Bölümün ders dağılımını öğretim elemanları arasında dengeli bir şekilde yapılmasını sağlar. Bölümde eğitim-öğretimin düzenli bir şekilde sürdürülmesini sağlar.
  • Ek ders ve sınav ücret çizelgelerinin zamanında ve doğru bir biçimde hazırlanmasını sağlar. Bölümün eğitim-öğretimle ilgili sorunlarını tespit eder, Makama iletir.
  • Bölümün değerlendirmeve kalite geliştirme çalışmalarını yürütür, raporları Makama sunar.
  • Dekanlık  Kalite  Birimi  ile  eşgüdümlü  çalışarak  Bölüme  bağlı  programların  akredite  edilme çalışmalarını yürütür.
  • Eğitim-öğretimin  ve  bilimsel  araştırmaların  verimli  ve  etkili  bir  şekildegerçekleşmesi  amacına yönelik olarak Bölümdeki öğretim elemanları arasında bir iletişim ortamının oluşmasına çalışır.
  • Bölümün ders dağılımın öğretim elemanları arasında dengeli ve makul bir şekilde yapılmasını sağlar,
  • Bölümdeki  dersliklerin,  çalışma  odalarının,  atölyelerin,  laboratuvarların  ve  ders  araç  gereçlerinin verimli, etkili, düzenli ve temiz olarak kullanılmasını sağlar.
  • Bölümüne bağlı öğretim elemanlarının görev sürelerinin uzatılmasında dikkate alınmak üzere Bölüm görüşünü yazılı olarak Dekanlık Makamına bildirir.
  • Fakülte Akademik Genel Kurulu için Bölüm ile ilgili gerekli bilgileri sağlar.
  • Her dönem başında ders kayıtlarının düzenli bir biçimde yapılmasını sağlar.
  • Bölüm öğrencilerinin eğitim-öğretim sorunları ile yakından ilgilenir.
  • Bölümündeki  öğrenci-öğretim  elemanı  ilişkilerinin,  eğitim-öğretimin  amaçları  doğrultusunda, düzenli ve sağlıklı bir şekilde yürütülmesini sağlar.
  • Ders kayıtlarının düzenli bir biçimde yapılabilmesi için danışmanlarla toplantılar yapar.
  • Lisans eğitim-öğretim vesınav yönetmeliği ile yönergelerin ruhuna uygun bir şekilde uygulanmasını sağlar.
  • Öğretim elemanlarının derslerini düzenli olarak yapmalarını sağlar.
  • Eğitim-öğretimin  ve  bilimsel  araştırmaların  verimli  ve  etkili  bir  şekilde  gerçekleşmesi  amacına yönelik  olarak  Bölümdeki  öğretim  elemanları  arasında  uygun  bir  iletişim  ortamının  oluşmasına çalışır.  Görevi  ile  ilgili  süreçleri  Üniversitemiz  Kalite  Politikası  ve  Kalite  Yönetim  Sistemi çerçevesinde, kalite hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütmek, 
  • Bağlı olduğu proses ile ilgili ve yöneticileri tarafından verilen diğer işlerin sevk ve idaresini sağlamak,
  • Yukarıda yazılı olan bütün bu görevleri kanunlara ve yönetmeliklere uygun olarak yerine getirirken bağlı bulunduğu yöneticilere karşı sorumludur.
 
Bölüm Başkan Yardımcısı
Görev, Yetki ve Sorumlulukları
  • 2547  sayılı  Akademik  Personel  kanununun  ilgili  akademik  teşkilat  yasasında  belirtilen  görevleri yapmak, 
  • Bölüm kurullarına başkanlık eder.Fakülte Kuruluna üyelik yapmak. Bölümün ihtiyaçlarını Makama yazılı olarak rapor eder.
  • Makam ile bölüm arasındaki her türlü yazışmanın sağlıklı bir şekilde yapılmasını sağlar. Bölüme bağlı Anabilim dalları arasında eşgüdümü sağlar.
  • Bölümün ders dağılımını öğretim elemanları arasında dengeli bir şekilde yapılmasını sağlar. Bölümde eğitim-öğretimin düzenli bir şekilde sürdürülmesini sağlar.
  • Ek ders ve sınav ücret çizelgelerinin zamanında ve doğru bir biçimde hazırlanmasını sağlar. Bölümün eğitim-öğretimle ilgili sorunlarını tespit eder, Makama iletir.
  • Bölümün değerlendirmeve kalite geliştirme çalışmalarını yürütür, raporları Makama sunar.
  • Dekanlık  Kalite  Birimi  ile  eşgüdümlü  çalışarak  Bölüme  bağlı  programların  akredite  edilme çalışmalarını yürütür.
  • Eğitim-öğretimin  ve  bilimsel  araştırmaların  verimli  ve  etkili  bir  şekildegerçekleşmesi  amacına yönelik olarak Bölümdeki öğretim elemanları arasında bir iletişim ortamının oluşmasına çalışır.
  • Bölümün ders dağılımın öğretim elemanları arasında dengeli ve makul bir şekilde yapılmasını sağlar,
  • Bölümdeki  dersliklerin,  çalışma  odalarının,  atölyelerin,  laboratuvarların  ve  ders  araç  gereçlerinin verimli, etkili, düzenli ve temiz olarak kullanılmasını sağlar.
  • Bölümüne bağlı öğretim elemanlarının görev sürelerinin uzatılmasında dikkate alınmak üzere Bölüm görüşünü yazılı olarak Dekanlık Makamına bildirir.
  • Fakülte Akademik Genel Kurulu için Bölüm ile ilgili gerekli bilgileri sağlar.
  • Her dönem başında ders kayıtlarının düzenli bir biçimde yapılmasını sağlar.
  • Bölüm öğrencilerinin eğitim-öğretim sorunları ile yakından ilgilenir.
  • Bölümündeki  öğrenci-öğretim  elemanı  ilişkilerinin,  eğitim-öğretimin  amaçları  doğrultusunda, düzenli ve sağlıklı bir şekilde yürütülmesini sağlar.
  • Ders kayıtlarının düzenli bir biçimde yapılabilmesi için danışmanlarla toplantılar yapar.
  • Lisans eğitim-öğretim vesınav yönetmeliği ile yönergelerin ruhuna uygun bir şekilde uygulanmasını sağlar.
  • Öğretim elemanlarının derslerini düzenli olarak yapmalarını sağlar.
  • Eğitim-öğretimin  ve  bilimsel  araştırmaların  verimli  ve  etkili  bir  şekilde  gerçekleşmesi  amacına yönelik  olarak  Bölümdeki  öğretim  elemanları  arasında  uygun  bir  iletişim  ortamının  oluşmasına çalışır.  Görevi  ile  ilgili  süreçleri  Üniversitemiz  Kalite  Politikası  ve  Kalite  Yönetim  Sistemi çerçevesinde, kalite hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütmek, 
  • Bağlı olduğu proses ile ilgili ve yöneticileri tarafından verilen diğer işlerin sevk ve idaresini sağlamak,
  • Yukarıda yazılı olan bütün bu görevleri kanunlara ve yönetmeliklere uygun olarak yerine getirirken bağlı bulunduğu yöneticilere karşı sorumludur.
 
Bölüm Sekreteri
Görev, Yetki ve Sorumlulukları
  • Fakülte-bölüm arası ve bölümler arası yazışmaları yapar ve ilgili yerlere teslim eder. 
  • Bölümden giden ve bölüme gelen evrak ve yazıları dosyalar.
  • Dekanlıktan  gelen  yazıların  bölüm  başkanlığınca  gereğinin  yapılmasını  izler,  gereken yazıların gününde Dekanlığa iletilmesini sağlar.
  • Toplantı, seminer, konferans gibi etkinliklerin duyurularını yapar.
  • Bölüm  Kurulu  raporlarını  yazarak  imzalandıktan  sonra  ilgili  yerlere  iletir,  bir  örneğini dosyalar. 
  • Bölümlerin öğrenci ilan panolarında ilgili duyurularını yapar, süresi dolanları kaldırır.
  • Bölüm personelinin mazeret izni, rapor, görevlendirme vb. üst yazılarını yazar.
  • Dekanlıktan gelen öğrenci ile ilgili “Fakülte  Yönetim  Kurulu”“Akademik  Genel  Kurul”  gibi diğer tüm kurul ve komisyon kararlarını ilgili öğretim elemanlarına duyurur.
  • Bölüm  öğretim  elemanlarının  görev  sürelerinin  uzatılması  ile  ilgili  iş  ve  işlemleri  takip ederek alınan bölüm kurul kararını Dekanlığa bildirir. Kesinleşen haftalık ders programlarını dekanlığa bildirmek için üst yazısını hazırlar.
  • Muafiyet  dilekçelerinin  anabilim  dalı  başkanları  ve  danışmanlar  tarafından  incelemesini sağlar.
  • Öğrenciler ile ilgili gelen yazıları anabilim dalı başkanlarına, danışmanlara ve dersin öğretim elemanlarına duyurur, görüş istenen yazılara görüş yazısını yazar.
  • Gelen evrakların kaydedilmesi ve sevk edilen birimlere yönlendirilmesi yapar. 
  • Bölümün yazı işlerinin yürütülmesini sağlar. Bölüme ait yazıları gerektiği kadar çoğaltır veilgililere teslim eder. 
  • Evraklarıilgili kişi veya birime zimmetle teslim eder ve ilgili kişi veya birimden zimmetle teslim alır.
  • Ara, yarıyıl sonu, mazeret, tek ders ve ek sınav İşlemlerinin yürütülmesini sağlar.
  • Yeni  kayıt  veya  yatay  geçiş  ile  gelen  öğrencilerin  daha  önceki  öğrenimlerinde  görmüş oldukları dersler ile ilgili muafiyet işlemleri ve Üniversite tarafından yapılan muafiyet sınavı sonucu başarılı olan öğrencilerin muafiyet işlemlerinin yapılmasını sağlar.
  • Öğretim elemanlarının yurt içi ve dışı bilimsel toplantılara katılması, inceleme, araştırma ve uygulama yapmak üzere görevlendirmesi işlemlerinin yapılmasını sağlar.
  • Yeni ders açılması işlemlerinin yapılmasını sağlar.
  • Birim  dosyalama  işlemlerinin  yapılmasını  vearşive  devredilecek  malzemelerin  tesliminin sağlar.
  • Öğrencilerle  ilgili  olarak,  Öğrenci  İşleri  Daire  Başkanlığı’nın  görev,  yetki  ve  sorumluğu dışındaki ve kendisinin sorumluğuna verilen öğrenci işleri ile ilgili tüm işleri yerine getirir.
  • Kanun ve yönetmeliklerde kendi sorumluluğunda belirtilen diğer faaliyetleri yerine getirir.  Görevi  ile  ilgili  süreçleri  Üniversitemiz  Kalite  Politikası  ve  Kalite   Yönetim   Sistemi çerçevesinde, kalite hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütür. 
  • Bağlı bulunduğu yönetici veya üst yöneticilerin, görev alanı ile ilgili vereceği diğer işleri iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uygun olarak yapar.
  • Bölüm Sekreteri, yukarıda yazılı olan bütün bu görevleri kanunlara ve yönetmeliklere uygun olarak  yerine  getirirken  Yüksekokul/Fakülte  Sekreteri,  Anabilim  Dalı  Başkanı,  Bölüm Başkanı, Dekan Yardımcısı ve Dekana karşı sorumludur.
 
 
  •  İletişim ve Tanıtım Komisyonu
İletişim ve Tanıtım komisyonunun başkanı, fakülte komisyonunda görevlendirilir.
  • Bölüm için 6 ay aralıklarla güncellenmiş tanıtım sunumlarının hazır halde tutulması
  • Bölüm iletişim ve tanıtım işleri, sosyal medya hesaplarının kontrolü
  • Bölüm öğretim üyelerinin sürdürdüğü/tamamladığı projelerin bölüm web sayfasında yayınlanması
  • Öne çıkan başarılı bitirme projelerinin (Tubitak 2209, TUSAŞ lift-up, Sanayi destekli vb.) bölüm web sayfasında yayınlanması
  • Bölüm öğrencilerinin katıldığı Teknofest vb. yarışma başarılarının ve uygun kulüp faaliyetlerinin bölüm web sayfasında yayınlanması
  • Duyuru ve etkinliklerin web sayfasına eklenmesi
  • Bölüm web sayfasının takibi
  • Emekli akademik personel sayfası
  • İdari personel bilgileri eklenmesi
 
  •  Proje ve Sanayi İş Birliği Komisyonu

Proje ve Sanayi İş Birliği komisyonunun başkanı, fakülte komisyonunda görevlendirilir.
  • Fakülte ve bölüm bazlı projelerin artırılması için girişimlerde bulunulması
  • İlgili birimlerle (TTO, BAP, proje koordinatörlükleri) irtibat kurarak proje başlıkları tanıtım günleri organize etmek
  • Firma irtibat
  • Teknoloji Ofisi, Teknokent, Karabük Kamu - Üniversitesi Sanayi İşbirliği (KÜSİ) irtibat
 
  • Uygulamalı Eğitimler Komisyonu
Bu komisyona sorumlu olmak üzere bölümde aşağıdaki alt komisyonlar kurulur. İşletmede Mesleki Eğitim alt komisyonunun başkanı, fakülte komisyonunda görevlendirilir.
 
  • İşletmede Mesleki Eğitim Komisyonu
  • Başvuru takvimi ayarlama
  • Başvuruların protokoller kapsamında şirketlere dağıtılması
  • İlgili belge ve bilgilerin toplanması
  • Öğrenci gruplarının minimum 5’er kişi olacak şekilde öğretim elemanlarına dağılımı
  • İhtiyaca binaen ilgili yönergede güncelleme önerilerini yapmak


  • Staj Komisyonu
  • Staj işlemlerinin yürütülmesi
  • Staj defterlerinin bölüm öğretim üyeleri arasında dağılımı
  • Staj defterleri bölüm sekreterleri tarafından toplanır.
 
 
  • Ders Planlama ve Programlama (Ders İşlemleri) Komisyonu
Bu komisyona sorumlu olmak üzere Lisans ve Lisansüstü olmak üzere iki alt komisyon şeklinde bölüm sayfasında organize edilir. Komisyon başkanı olarak ilgili bölüm başkan yardımcılarının atanması önerilir.  Lisans ders planlama ve programlama alt komisyonunun başkanı, fakülte komisyonunda görevlendirilir.
  • Ders paylaşımlarının akademik takvime uygun şekilde yapılması
  • Şubelendirmeye ihtiyaç duyulan derslerin öngörülerek gerekli görevlendirme ve tanımlamaların yapılması, şubelerin eşit olacak şekilde oluşması için gerekli takibin ders alma işlemleri esnasında yürütülmesi
  • Ders programının vaktinde hazırlanması ve otomasyona işlenmesi
  • Nihai ders programı için en geç ekle sil sonu olmak üzere bölüm kurul kararı alınarak web sayfasından ilan edilmesi


  • Sınav Planlama ve Programlama (Sınav İşlemleri) Komisyonu
Bu komisyona sorumlu olmak üzere Lisans ve Lisansüstü olmak üzere iki alt komisyon şeklinde bölüm sayfasında organize edilir. Lisans sınav planlama ve programlama alt komisyonunun başkanı, fakülte komisyonunda görevlendirilir.
  • Akademik takvim ilan edildikten sonra ilgili yıla ait sınav takviminin oluşturulması
  • Sınav programının akademik takvime uygun olarak hazırlanması
  • Bölüm ve/veya fakülte web sayfalarında sınav tarihinden 15 gün önce duyurulması
 
  • Uluslararası İlişkiler, Değişim Programları ve Hareketlilik Komisyonu 
Bu komisyona sorumlu olmak üzere bölümde aşağıdaki alt komisyonlar kurulur. Öğrenci Hareketliliği alt komisyonunun başkanı, fakülte komisyonunda görevlendirilir.
 
  • Öğrenci Hareketliliği Komisyonu
  • Öğrenci değişim taleplerinin uygunluğunun incelenmesi
  • Yeni üniversite ve bölüm anlaşma imkanlarının artırılması için girişimler
  • Mevlana ve Erasmus ders eşleştirme (müfredat komisyonu ile eş güdüm içerisinde çalışılır.)
  • Gelen öğrenci danışmanlığı
 
  • Uluslararası Personel Komisyonu
  • Rehberlik (Yeni gelen uluslararası personeli akreditasyon süreçleri, OBS, OYS, UNİKA, E-Yoklama, Teams vb. uygulamalardan haberdar etmek)
  • Yönetmelik, duyuru tercüme vb.
 
  • Laboratuvar Planlama ve Geliştirme Komisyonu 
Bu komisyonun başkanı fakülte komisyonunda görevlendirilir. Laboratuvar binası lisans laboratuvarlarının akademik sorumluları bu komisyonun doğal üyesi olurlar.
  • Mühendislik Fakültesi laboratuvar binası koordinatörlüğü ile eş güdüm içerisinde çalışmak.
  • Lisans laboratuvarlarına dersleri tanımlanan öğretim üyeleri ile akademik sorumlular arasında koordinasyonu sağlamak. Bu laboratuvarların takibi ve düzenine katkıda bulunmak.
 
  • Kalite ve Stratejik Planlama Komisyonu
Bu komisyonun başkanı fakülte komisyonunda görevlendirilir.
  • Kalite (YÖKAK vb.) süreçleri takip, kontrol, raporlama
  • Bölümde alınması gereken aksiyonların bölüm başkanlığına bildirilmesi
  • Bölüm stratejik planlamasının yapılması
 
  • Akreditasyon Komisyonu 
Akreditasyon komisyonunun başkanı, fakülte komisyonunda görevlendirilir.
  • Üniversitenin stratejik planı dahilinde hedeflenen (MÜDEK gibi) akreditasyon kuruluşlarının gereklerine göre kararlar alma, ilgili kontrol ve raporlama süreçlerinin yapılması.
  • Akreditasyon gereğine göre müfredatta gereken güncellemeleri bölüm müfredat komisyonlarına iletir. Tam bir koordinasyon halinde çalışılır.
  • Bologna eş güdüm süreçleri ve AKTS bilgi paketlerinin kontrolleri, güncellenmesi.
 

  • Müfredat Komisyonu
  • Akreditasyon kuruluşunun ve çağın gereklerine göre müfredatın güncellenmesi (akreditasyon komisyonu ile birlitke çalışılır)
  • Çift anadal/yandal müfredat hazırlığı
  • Mühendislik Tamamlama programları müfredat hazırlığı
  • Diploma eki
  • İntibak edilecek derslere karar verilmesi
 
  • Muafiyet, Yatay/Dikey Geçiş İşlemleri Komisyonu
  • Müfredat komisyonu ile eş güdüm içerisinde çalışmak
  • Muafiyet işlemlerinin yapılması
 
  • Mezun İlişkileri ve Kariyer Planlama Komisyonu
  • Mezun irtibat
  • Kariyer planlamaya yönelik organizasyonların yapılması
  • Bitirme projelerinin bölüm içindeki paylaşımının ve yılsonu sergisinin organizasyonu 
 
  • Danışmanlık ve Mezuniyet Komisyonu
  • Ders onay, seçme ve danışmanlık hizmetlerinin yürütülmesi
  • Bölüm müfredat komisyonu ile koordinasyon içinde mezuniyet işlemlerinin yürütülmesi