Karabük Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Programı
1. 2 ayrı ana bilim dalı başkanlığı altında;
-
Üretim Metalurjisi
-
Malzeme Bilimi
Bölümümüz 11 profesör, 2 doçent, 3 doktor öğretim üyesi, 1 araştırma görevlisi ile faaliyetlerini sürdürmektedir.
Karabük Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü, 2007 yılında kurulmuş, 2008-2009 akademik yılında lisans eğitimine başlamıştır.İngilizce dilinde dört yıllık kapsamlı bir mühendislik programı sunulmaktadır. Eğitim içeriği temel bilimler, mühendislik, meslek ve sosyal dersleri kapsamaktadır. Metalurji, üretim metalurjisi ve malzeme bilimi olmak üzere iki ana dala ayrılır. Üretim metalurjisi; cevher, hurda gibi kaynaklardan metal üretimini incelerken, malzeme bilimi ise ileri teknolojik malzemelerin yapısı, üretimi ve özelliklerine odaklanır. Bu disiplin; makine, inşaat, havacılık, elektrik-elektronik, çevre ve tıp gibi pek çok alanda uygulama bulur. Mezunlar hem kamu hem özel sektörde çalışabilir ya da kendi işlerini kurabilirler. Bölüm, enerji, verimlilik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sektörle güçlü bağlar kurmaktadır.
2.
Sıra No |
Laboratuar İsmi |
Lab.No |
Sorumlu Öğretim Üyesi |
1 |
Metalografi Laboratuvarı |
AZ-02 |
Dr.Öğretim Üyesi İsmail Hakkı KARA |
2 |
Malzeme Deposu |
|
3 |
Nanoteknoloji ve Polimer Laboratuvarı |
AZ-06 |
Dr.Öğretim Üyesi İsmail Hakkı KARA |
4 |
Plastik Şekil Verme ve Kaynak Atölyesi |
AZ-07 |
Prof.Dr. Hayrettin AHLATCI |
5 |
Aşınma Laboratuvarı |
AZ-08 |
Prof.Dr. Hayrettin AHLATCI |
6 |
Demir Çelik Laboratuvarı |
AZ-09 |
Prof.Dr. Yavuz SUN |
7 |
Kaplama Laboratuvarı |
AZ-10 |
Dr.Öğretim Üyesi Güldane ATEŞOĞLU |
8 |
İntermetalik Malzeme Laboratuvarı |
AZ-11 |
Prof.Dr. Ali GÜNGÖR |
9 |
Üretim Metalurjisi Laboratuvarı |
AZ-14 |
Dr.Öğretim Üyesi Süleyman YAŞIN |
10 |
Malzeme Laboratuvarı |
BZ-01 |
Prof.Dr. Ali GÜNGÖR |
11 |
Takımhane |
|
12 |
Isıl İşlem Laboratuvarı |
BZ-02 |
Prof.Dr. Hayrettin AHLATCI |
13 |
Takımhane |
BZ-03 |
 |
 |
 |
Üretim Metalurjisi Lab |
Isıl İşlem Lab |
Döküm Lab |
 |
 |
 |
Mekanik Testler Lab |
Metalografi Lab |
Malzeme Lab |
3. Karabük Üniversitesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği; Demir Çelik enstitüsü iş birliğiyle akademik personelinin laboratuvar liderliği, uluslararası konferans bildirileri ve SCI-indexli yayınlarıyla güçlü bir akademik profili başarıyla sergilemektedir. Ar-Ge, uygulamalı test, malzeme karakterizasyonu ve yayın döngüsü süreçleriyle yıldan yıla aktif bir akademik üretim söz konusudur.
Ünversitemizin akademik teşvik başarı listelisinde bölümümüz akademik personellerinden Prof. Dr. Hayrettin AHLATÇI ve Prof. Dr.Fatma MEYDANERİ TEZEL ilk 3 içerisindedir.
Öne Çıkan Projeler |
Yürütücü |
Proje Başlık |
Destek Yılı |
Prof.Dr. Fatma MEYDANERI TEZEL |
Ni-Bi-Sn Üçlü Alaşımının Aşınma ve Korozyon Davranışı |
2023 |
Prof.Dr. Melik ÇETİN |
Kobalt Esaslı A188 Süper Alaşımının Aşınma ve Korozyon Davranışına Bor Kaplamanın Etkisinin İncelenmesi |
2023 |
Prof.Dr. Hayrettin AHLATCI |
Mn ve B ihtiva eden civatalık kalitelerde yarı mamül yüzey kalitesinin mamüle etkisi |
2023 |
Doç Dr. İsmail Hakkı KARA |
The Effect of the Direction of the Rolling Way on Bio-Corrosion Properties of AZ31 Alloy |
2023 |
Prof.Dr. Hayrettin AHLATCI |
Orta Karbonlu Çelik Döküm Krank Millerinde Gaz Nitrasyon İşleminin Aşınma Davranışına Etkisi |
2023 |
Prof.Dr. Ali GÜNGÖR |
Sıcak Deformasyon Oranının ZX30 Biyobozunur Alaşımının Malzeme Özelliklerine Etkileri |
2022 |
Prof.Dr. Ali GÜNGÖR |
Sıcak Haddeleme Sonrası Uygulanan Isıl İşlemin Mg-Zn-Ca-Mn Biyomalzemelerin Korozyon ve Mekanik Özelliklerine Etkileri |
2022 |
Prof.Dr. Hayrettin AHLATCI |
AZ71 Alaşım Matrisli GNP + B4C Takviyeli Hibrit Kompozitlerin Özelliklerinin İncelenmesi |
2022 |
Prof.Dr. Hayrettin AHLATCI |
Hızlandırılmış Su Verilmiş Profillerde Kalıntı Gerilmerin Ölçümü |
2022 |
Prof.Dr. Hayrettin AHLATCI |
Farklı Ebatlardaki H Tipi Çelik Konstrüksiyon Profillere Uygulanmış Hızlandırılmış Soğutmanın Mekanik Özelliklere Etkisinin İncelenmesi |
2022 |
4. Ulusal ve Uluslararası yarışmalarda/projelerde elde edilen başarılar:

5. Karabük Üniversitesi, QS tarafından hazırlanan
Emerging Europe & Central Asia (EECA) sıralamasında 2022 yılı itibarıyla
301–350 aralığında yer almıştır. Bu başarının, özellikle Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümümüz açısından da motivasyon kaynağı olduğuna inanıyoruz. Uluslararası ortamlarda rekabet edebilecek yeterliliğe sahip olmamızın yanı sıra, bölümümüzde yürütülen yüksek akademik ve araştırma faaliyetleriyle bu görünürlüğü daha da ileri taşımayı hedefliyoruz. Bu QS EECA sıralaması, Hem üniversitemizin hem de bölümüzün bölge ölçeğinde kalite ve etkinlik açısından önemli bir konumda olduğunu göstermektedir.
6. Bölümüzde Erasmus, Farabi, Mevlana eğitim değişim programları mevcuttur. Çift anadal ve yandal programlarımızdan Makine Mühendisliği ve Elektrik Elektronik Mühendisliğine kontenjanımız vardır.
7. Bölümüz öğrencileri Malzeme ve Metal sektörüne öncülük eden kuruluşlarda staj yapma olanağına sahiptir. Ayrıca uygulamalı iş yeri eğitim programı kapsamında eğitim gören öğrencilerimiz buralarda kariyer hedeflerini sürdürme fırsatı bulabilmektedir.
Yurtiçi ve Yurtdışı sektörel iş birliği ortaklarımız: Kardemir A.Ş., Sağlam Metal, Rolmak, Erdemir, Gedikoğlu Döküm, Çelik Halat A.Ş, Araymond.
8. Kariyer olanakları ve mezun iş deneyim bilgilerine linkedin sayfamızın mezunlar kısmından ulaşabilirsiniz.
https://www.linkedin.com/mynetwork/invite-connect/connections/
9. Ölçüm belirsizliği ve eklemeli imalat eğitimi

10. Bölümümüz, yalnızca lisans düzeyinde nitelikli mühendisler yetiştirmeyi hedeflemekle kalmayıp, lisansüstü eğitime de aynı ölçüde önem vermektedir. Yüksek lisans ve doktora programları aracılığıyla akademik derinlik kazandırmayı ve araştırma kültürünü geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda, bölümümüzde ulusal ve uluslararası düzeyde birçok proje aktif olarak yürütülmekte, öğrencilerimizin araştırma süreçlerine katılımı teşvik edilmektedir. Eğitim anlayışımızda yalnızca teorik bilgi aktarımı değil, aynı zamanda bu bilginin pratiğe dönüştürülmesi de büyük önem taşımaktadır. Uygulamalı eğitim, laboratuvar çalışmaları, endüstri ile iş birlikleri ve proje tabanlı öğrenme gibi yöntemlerle öğrencilerimizin sahaya hazır, donanımlı bireyler olarak mezun olmaları hedeflenmektedir.