Doç.Dr. İsmail ESEN
Adres
Oda No M231
 
Telefon
Faks
 
E-posta iesen@karabuk.edu.tr
 
Ünvan ve Görevler
  1. Raylı Sistemler Mühendisliği Program Başkanı
 
İdari Görevler
  1. Program Başkanı, Raylı Sistemler Mühendisliği, Karabük Üniversitesi Mühendislik Fakultesi, 2011
 
Eğitim Lisans Makine Mühendisliği, İ.T.Ü., 1991
  Yüksek Lisans Makine Mühendisliği, İ.T.Ü., 1994
  Doktora Makine Mühendisliği, İ.T.Ü., 2009
 
Tezler Yüksek Lisans Bilgisayar Yardimiyla Millerin Analizi
  Doktora Hareketli Yükler Altindaki Köprülü Kren Krislerinin Dinamik Analizi
 
Yayınlar  
  SCI, SCIE, SSCI Kapsamındaki Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanmış Makaleler
 
  1. Koç, Mehmet Akif, and İsmail Esen. "Modelling and analysis of vehicle-structure-road coupled interaction considering structural flexibility, vehicle parameters and road roughness." Journal of Mechanical Science and Technology 31.5 (2017): 2057-2074.
  2. MIZRAK CİHAN,ESEN İSMAİL (2017). The optimisation of rail vehicle bogie parameters with the fuzzy logic method in order to improve passenger comfort during passage over bridges. International Journal of Heavy Vehicle Systems, 24(2), 113-139., Doi: 10.1504/IJHVS.2017.083057 (Yayın No: 1588130)
  3. ESEN İSMAİL (2017). A Modified FEM for Transverse and Lateral Vibration Analysisof Thin Beams Under a Mass Moving with a Variable Acceleration. Latin American Journal of Solids and Structures, 14, 485-511., Doi: http://dx.doi.org/10.1590/1679-78253180 (Yayın No: 3462622)
  4. KOÇ MEHMET AKİF,ESEN İSMAİL,ÇAY YUSUF (2016). Tip Deflection Determination of a Barrel for the Effect of an Accelerating Projectile Before Firing Using Finite Element and Artificial Neural Network Combined Algorithm. Latin American Journal of Solids and Structures, 13, 1968-1995., Doi: 10.1590/1679-78252718 (Yayın No: 2839520)
  5. C. Mızrak and İ. Esen, “Determining Effects of Wagon Mass and Vehicle Velocity on Vertical Vibrations of a Rail Vehicle Moving with a Constant Acceleration on a Bridge Using Experimental and Numerical Methods,” Shock and Vibration, Article ID 183450, in press.
  6. Muharrem Düğenci, Alpay Aydemir, İsmail Esen, Mehmet Emin Aydın, Creep modelling of polypropylenes using artificial neural networks trained with Bee algorithms, Engineering Applications of Artificial Intelligence, Volume 45, October 2015, Pages 71-79, ISSN 0952-1976, http://dx.doi.org/10.1016/j.engappai.2015.06.016. (http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0952197615001384)
  7. ESEN ISMAIL (2013). A new finite element for transverse vibration of rectangular thin plates under a moving mass. Finite Elements in Analysis and Design, 66, 26-35., Atıf Sayısı: 9, Doi: 10.1016/j.finel.2012.11.005 (Yayın No: 1060176)
  8. Esen Ismail, Koç Mehmet Akif (2014). Optimization of a passive vibration absorber for a barrel using the genetic algorithm. Expert Systems with Applications, 42, 894-905., Atıf Sayısı: 1, Doi: 10.1016/j.eswa.2014.08.038 (Yayın No: 1083360)
  9. Altınkaya Hüseyin, Orak Ilhami M., Esen Ismail (2014). Artificial neural network application for modeling the rail rolling process. Expert Systems with Applications, 41(16), 7135-7146., Doi: 10.1016/j.eswa.2014.06.014 (Yayın No: 1060175)
  10. ESEN ISMAIL,KOÇ MEHMET AKIF (2015). Dynamic response of a 120 mm smoothbore tank barrel during horizontal and inclined firing positions. Latin American Journal of Solids and Structures, 12 (8), 1462-1486., Doi: http://dx.doi.org/10.1590/1679-78251576 (Yayın No: 1521223)
  11. ESEN ISMAIL (2015). A new FEM procedure for transverse and longitudinal vibration analysis of thin rectangular plates subjected to a variable velocity moving load along an arbitrary trajectory. Latin American Journal of Solids and Structures, 12(4), 808-830., Atıf Sayısı: 1 (Yayın No: 1497108)
  Diğer Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanmış Makaleler
 
  1. KOÇ MEHMET AKİF,ESEN İSMAİL,DAL HÜSEYİN (2016). Solution of the Moving Oscillator Problem using the Newmark's ? Method. International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology, 5(12), 16-23. (Yayın No: 2822038)
  2. Gerdemeli Ismail, Esen Ismail, Özer Derya (2010). Dynamic Response of an Overhead Crane Beam Due to a Moving Mass Using Moving Finite Element Approximation. Key Engineering Materials, 450, 99-102., Atıf Sayısı: 2, Doi: 10.4028/www.scientific.net/KEM.450.99 (Yayın No: 1060177)
  3. ESEN ISMAIL (2011). DYNAMIC RESPONSE OF A BEAM DUE TO AN ACCELERATING MOVING MASS USING MOVING FINITE ELEMENT APPROXIMATION. Mathematical and Computational Applications, 16(1), 171-182., Atıf Sayısı: 6 (Yayın No: 235445)
  Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanmış Makaleler
 
  1. ESEN İSMAİL,TACİR İLYAS (2016). Ev Tipi Çamaşır Makinasında Titreşim Analizi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 4(2), 443-452. (Kontrol No: 2721274)
  2. ESEN ISMAIL, MIZRAK CIHAN (2011). Y32 BOJI GÖVDESININ STATIK VE DINAMIK YÜKLEME ANALIZLERI. International Journal of Engineering Science and Thecnology, 14(4), 123-128. (Kontrol No: 236570)
  3. İsmail ESEN*, İsmail GERDEMELİ, Hareketli yükler altındaki köprülü kren kirişlerinin dinamik davranışı, itüdergisi/d mühendislik Cilt:9, Sayı:5, 145-156 Ekim 2010
  Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulmuş Bildiriler
 
  1. ESEN İSMAİL (2010). Dynamic response of a beam due to an accelerating moving mass using moving finite element approximation. 1st International Symposium on Computing in Science & Engineering (ISCSE 2010), 883-891. (Tam metin bildiri)(Yayın No:1085831)
  2. KOÇ MEHMET AKİF,ESEN İSMAİL (2016). DETERMINING EFFECTS OF FLEXIBLE STRUCTURE AND NON-RANDOM ROAD IRREGULARITY ON PASSENGER COMFORT USING A QUARTER CAR MODEL. 3rd International Conference on Advanced Technology & Sciences (ICAT'16), 1413-1417. (Tam metin bildiri)(Yayın No:3091615)
  3. KOÇ MEHMET AKİF,ESEN İSMAİL (2016). NUMERICAL ANALYSIS OF TRAIN-BRIDGE INTERACTION SYSTEM USING TEN DOF HALF CAR MODEL. 3rd International Symposium on Railway Systems Engineering (ISERSE’16), October 13-15, 2016, Karabuk, Turkey, 178-183. (Tam metin bildiri)(Yayın No:2878718)
  4. KOÇ MEHMET AKİF,ESEN İSMAİL (2016). INFLUENCE OF TRAIN MASS ON VERTICAL VIBRATION BEHAVIOUR OF RAILWAY VEHICLE AND BRIDGE STRUCTURE. 3rd International Symposium on Railway Systems Engineering (ISERSE’16), October 13-15, 2016, Karabuk, Turkey, 184-189. (Tam metin bildiri)(Yayın No:2878721)
  5. EROĞLU MUSTAFA,ESEN İSMAİL,AHLATCI HAYRETTİN,ÖZÇELİK SAİT,SUN YAVUZ,PAMUK SALİH (2016). TCDD KARABÜK-BOLKUŞ BÖLGESĠNDEKİ 49E1 RAYLARDA ONDULASYON ÖLÇÜMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ. 3rd International Symposium on Railway Systems Engineering (ISERSE’16), October 13-15, 2016, Karabuk, Turkey, 444-449. (Tam metin bildiri)(Yayın No:2878729)
  6. ÖZÇELİK SAİT,AHLATCI HAYRETTİN,SUN YAVUZ,ESEN İSMAİL,EROĞLU MUSTAFA,TURAN MUHAMMET EMRE,TÜREN YUNUS,TOZLU İBRAHİM,YÜREKLİ YUSUF (2016). TCDD KARABÜK-BOLKUŞ DEMİR-YOLU HATTINDA 49E1 KALĠTE RAYLARDA AŞINMA DAVRANIŞI. 3rd International Symposium on Railway Systems Engineering (ISERSE’16), October 13-15, 2016, Karabuk, Turkey, 508-512. (Tam metin bildiri)(Yayın No:2878734)
  7. ESEN İSMAİL,EROĞLU MUSTAFA (2016). BALAST SERTLİĞİNİN RAYLI SİSTEM DİNAMİĞİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ. 3rd International Symposium on Railway Systems Engineering (ISERSE’16), October 13-15, Karabük, Türkiye, 513-519. (Tam metin bildiri)(Yayın No:2878739)
  8. KOÇ MEHMET AKİF,KESERCİOĞLU MUHAMMED ASIM,ESEN İSMAİL,ÇAY YUSUF (2016). Vehicle-Bridge- Interaction Analysis Using Half Car Model. ISITES2016 4rd INTERNATIONAL SYMPOSIUM ONINNOVATIVE TECHNOLOGIES IN ENGINEERING AND SCIENCE, 571-581. (Tam metin bildiri)(Yayın No:3046052)
  9. KOÇ MEHMET AKİF,ESEN İSMAİL,DAL HÜSEYİN (2016). Analysis of Vehicle Bridge Dynamic Interaction using Quarter Car Model. 1st INTERNATIONAL CONFERENCE ON ENGINEERING TECHNOLOGY AND APPLIED SCIENCES(ICETAS 2016) (Tam metin bildiri)(Yayın No:2822048)
  10. ESEN ISMAIL,EROGLU MUSTAFA (2015). 3D FINITE ELEMENT ANALYSIS OF UIC 60 RAIL AND UIC 515 WHEEL ROLLING CONTACT AND UNDERSTANDING STARTING MECHANISM OF WEAR. 2nd International Iron and Steel Symposium (IISS’15), April 1-3, 2015, Karabuk, Turkey, 367-374. (Tam metin bildiri)(Yayın No:1380252)
  11. ESEN ISMAIL,EROGLU MUSTAFA (2015). DYNAMIC ANALYSIS OF WHEEL/RAIL INTERACTION USING FINITE ELEMENT METHOD. 2nd International Iron and Steel Symposium (IISS’15), April 1- 3, 2015, Karabuk, Turkey, 375-380. (Tam metin bildiri)(Yayın No:1380262)
  12. ESEN ISMAIL,KOÇ MEHMET AKIF (2015). Esnek Bir Yapı Üzerinde Yol Pürüzlülügüne Baglı Olarak Araç Lastik Sertliginin Yolcu Konforu Üzerine Etkisinin Dinamik Analizi. UluslararasıKatılımlı 17. MakinaTeorisiSempozyumu, Izmir, 14-17 Haziran 2015, 504-511. (Tam metin bildiri)(Yayın No: 1515774)
  13. ESEN ISMAIL,KOÇ MEHMET AKIF (2015). The Effect of the Flexibility of a Bridge on the Passenger Comfort of a Travelling Vehicle Including Road Roughness. 3RD INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON INNOVATIVE TECHNOLOGIES IN ENGINEERING AND SCIENCE, 2206-2215. (Tam metin bildiri) (Yayın No:1515606)
  14. MIZRAK CIHAN, ESEN ISMAIL (2013). 1/5 Ölçekli boji dinamik test ünitesi ile farklı ivmelenme degerlerinde düsey titresim analizi. 2nd International Symposium on Railway Systems Engineering, (ISERSE’13), 277-283. (Tam metin bildiri)(Yayın No:1085829)
  15. MIZRAK CIHAN, ESEN ISMAIL (2013). 1/5 Ölçekli boji dinamik test ünitesi ile farklı ivmelenme degerlerinde düsey titresim analizi. 2nd International Symposium on Railway Systems Engineering, (ISERSE’13), 277-283. (Tam metin bildiri)(Yayın No:1085829)
  16. ALTINKAYA HÜSEYIN, ORAK ILHAMI M, ESEN ISMAIL (2013). Ray haddeleme sisteminde tandem parametrelerinin yapay sinir agı ile belirlenmesI. 2nd International Symposium on Railway Systems Engineering, (ISERSE’13), 229-236. (Tam metin bildiri)(Yayın No:1085830
  17. ESEN ISMAIL, KOÇ MEHMET AKIF (2013). Dynamics of 35 mm anti-aircraft cannon barrel during firing. 3 rd International Symposium on Computing in Science and Engineering (ISCSE 2013), 252-257. (Tam metin bildiri)(Yayın No:244311)
  18. ALTINKAYA HÜSEYIN, ORAK ILHAMI MUHARREM, ESEN ISMAIL (2012). Ray haddeleme sisteminde ön haddeleme (BD1) parametrelerinin yapay sinir agı ile belirlenmesi. 1st International Workshop on Railway Systems Engineering (IWRSE’12), 303-310. (Tam metin bildiri)(Yayın No: 237244)
  19. ESEN ISMAIL, MIZRAK CIHAN (2012). Y32 Boji Gövdesinin Statik ve Dinamik Yükler Altındaki Davranıslarının Analizi. International Iron and Steel Sympusium, 1324-1335. (Tam metin bildiri) (Yayın No:1324463)
  20. MIZRAK CIHAN, ESEN ISMAIL (2012). Raylı araçlarda yolcu konforu hesaplama metodları. 1st International Workshop on Railway Systems Engineering (IWRSE’12), 325-330. (Tam metin bildiri) (Yayın No:237268)
  21. İsmail Esen, A new finite element formulation for dynamic response of a rectangular thin plate under an accelerating moving mass, 2nd International Symposium on Computing in Science and Engineering ,Paper Code : 400/21 2-4 june ISCSE 2011
  22. İ. İspir1 , İ. Esen2, İ. Kadı3 ve M. Yaşar4, AISI 304L Malzemesi İle Yarı Küresel Konik Derin Çekme İşleminin Ansys Ls-Dyna ile İncelenmesi, 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 May 2011, Elazığ, Turkey
  23. Esen, İ.,Dynamic response of a beam due to an accelerating moving mass using moving finite element approximation,Proceedings of İSCSE 2010, 3-5 June 2010
  24. İ.Gerdemeli, D.Özer, İ. Esen, Dynamic Analysis of Overhead Crane Beams under Moving Loads, ECCOMAS 2008
  Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulmuş Bildiriler
 
  1. ESEN İSMAİL,EROĞLU MUSTAFA (2015). Teker Yüzeyindeki Kusurların Ray/Teker Etkileşimine Dinamik Etkisinin Sonlu Elemanlar Yöntemi İle İncelenmesi. UMAS 2015Ulusal Mühendislik Araştırmaları Sempozyumu, (Yayın No:1588005)
  2. ESEN İSMAİL,İLYAS TACİR (2015). Ev Tipi Çamaşır Makinasında Titreşim Analizi. UMAS 2015 Ulusal Mühendislik Araştırmaları Sempozyumu, (Yayın No:1588026)
  3. ESEN ISMAIL, KOÇ MEHMET AKIF, MULCAR HASAN (2012). 35 mm uçaksavar namlusunun atıs esnasındaki dinamik analizi. 3. Ulusal Tasarım Imalat ve Analiz Kongresi (TIMAK2012), 275-290., (Yayın No:237315)
  4. ESEN ISMAIL, KOÇ MEHMET AKIF (2013). 35 mm Uçaksavar Topu Namlusu için Titresim Absorberi Tasarımı ve Genetik Algoritma ile Optimizasyonu. Otomatik Kontrol Türk Milli Komitesi Toplantısı TOK 2013, 513-518., (Yayın No: 244238)
  5. ESEN ISMAIL, KOÇ MEHMET AKIF (2014). Araç köprü etkilesiminin yolcu konforu üzerine etkisinin modellenmesi. 7. Otomotiv Teknolojileri Kongresi(OTEKON’14), (Yayın No:1064504)
  6. İsmail ESEN, Cihan MIZRAK, Refik POLATYuvarlanmalı Yataklarda Eksen Kaçıklığının Rulman Üzerine Etkilerinin Modellenmesi ,15. Ulusal Makina Teorisi Sempozyumu,UMTS 2011 18-18 Haz. 2011
Projeler
  1. Plastik Eritmeli 3B Yazıcı Çanta, Tasarımı ve Geliştirilmesi, TÜBİTAK PROJESİ, Yürütücü, , 01/07/2014 - 28/11/2016 (ULUSAL)
  2. EV TİPİ ÇAMAŞIR MAKİNASINDA TİTREŞİM VE GÜRÜLTÜ AZALTILMASI, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Yürütücü, , 01/12/2015 - 20/11/2016 (ULUSAL)
  3. ORTA HIZLI ÇALIŞAN RAYLI SİSTEM BOJİLERİNİN TİTREŞİMLERİNİN MODELLENMESİ VE OPTİMİZASYONU, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Yürütücü, , 01/01/2013 - 30/10/2015 (ULUSAL)
  4. KAMAG-112G081 Nolu,TCDD Ihtiyacı Mantarı Sertlestirilmis Raylar (R350 HT) için Yerli Üretim H.1 Teknolojisinin Gelistirilmesi ve Üretimi, TÜBITAK PROJESI, Arastırmacı, 2013 (Devam Ediyor)
Ödül ve Destekler
  1. İstanbul Sanayi Odası Teknoloji Geliştirme Ödülü,1994
Verilen Dersler
  1. MKE 202 Dinamik
  2. MET 204 Cisimlerin Dayanımı
  3. TLU 106 Makine Resmi
  4. Mekanik Sistemler Dinamiği
  5. Süspansiyon Sistemleri Tasarımı
  6. Makina Elamanları
  7. Matlab ile Sonlu Elemanlar Yöntemi
  8. İleri Dinamik
  9. Kalıplama Tekniği
  10. Otomasyon Sistemleri
  11. Takım Tezgahı Tasarımı
  12. Mekanizma Tekniği
  13. Makina Dinamiği
  14. Cisimlerin Mukavemeti
  15. Bilgisayar Destekli Tasarım
  16. Meslek Resim
Tez Danışmanlıkları Yüksek Lisans
 
  1. Mustafa EROĞLU, RAYLI SİSTEMLERDE SÜSPANSİYON SİSTEMİ VE RAY / TEKERLEK ETKİLEŞİMİNİN MODELLENMESİ VE ANALİZİ, KARABÜK ÜNİVERSİTESİ/MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/ (Devam Ediyor)
  2. AKTAŞ KERİM GÖKHAN, (2016). Yatay eksenli bir çamaşır makinesinin dinamik modellenmesi ve titreşim karakteristiklerinin belirlenmesi, Karabük Üniversitesi->Fen Bilimleri Enstitüsü->Makine Mühendisliği Anabilim Dalı
  3. KOÇ MEHMET AKIF, (2013). 35 mm uçaksavar namlusunun atıs esnasındaki dinamik analizi, Karabük Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisligi Anabilim Dalı
  Doktora
 
  1. MEHMET AKİF KOÇ, ARAÇ YOL ETKİLEŞİMİNİN MODELLENMESİ VE ARACA ETKİ EDEN DİNAMİK KUVVETLERİN ANALİZİ, KARABÜK ÜNİVERSİTESİ/MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ/MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/MAKİNE TEORİSİ VE DİNAMİĞİ ANABİLİM DALI
  2. MIZRAK CIHAN, (2015). ORTA HIZLI ÇALISAN RAYLI SISTEM BOJILERININ TITRESIMLERININ MODELLENMESI VE OPTIMIZASYONU, Karabük Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisligi Anabilim Dalı
  3. ALTINKAYA HÜSEYIN, (2015). Ray ve profil haddeleme islemlerinin simülasyonu, Karabük Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü/Bilgisayar Mühendisligi Anabilim Dalı
 

© Fakülte Web Komisyonu